Tehetségműhelyek

2011-től Tehetségpontként működünk. Az elmúlt években lépésről lépésre építettük ki a tehetséggondozás gyakorlatát óvodánkban. A beválogatás az óvoda-és a fejlesztőpedagógusok folyamatos megfigyelésével történt. Mindig is fontosnak tartottuk a gyermekek egyéni képességeire alapozott fejlesztést, az egyéni különbözőségek figyelembevételét. Ennek eredményeként és érdeklődésük tükrében kerültek különböző műhelyekbe gyermekeink. Jelenleg Nagy Jenőné: „Tehetségígéretek gondozásának elmélete és gyakorlata” módszertana szerint dolgozunk. Munkánk ez által tervszerűbb, tudatosabb, az eredmények jobban kimutathatóak.

Tehetségazonosítási módszerünk:

  1. A tehetségígéretek felfedezése, azonosítása. Végzik: óvodapedagógusok komplex személyiséglapok segítségével.
  2. A tehetségígéretek beválogatása. Végzik: műhelyek vezetői, gyermekek 5. évének betöltésétől a „Ryans- féle” becslési skálával.
  3. A műhelyek hatásvizsgálata, a műhelymunka befejezéséig tart. A beválogatásnál fontosnak tartjuk az egyenlő bánásmód elvének teljes körű érvényesülését. A tehetségműhelybe minden kisgyermeknek lehetőséget adunk, ezzel is biztosítva a gyermekek esélyegyenlőségének megteremtését. Tehetséggondozó programunk célja komplex, sokrétű. Úgy állítottuk össze a modulok témáit, hogy azok a gyermekek világképéhez, mágikus gondolkodásához a legközelebb álljanak. Sok játékkal, tevékenységgel, mozgással összekötve.

Jelenleg 4 tehetségműhely működik:

  1. „Kis felfedezők” természeti ismereteket bővítő műhely
  2. „Ispilángi rózsa” népi-dalos játék műhely
  3. „Színes ceruzák” vizuális műhely
  4. „Zene-bona” hangszeres zenei műhely